۱۹ آبان ۱۳۹۳، ۱۳:۰۳

موسویان خبر داد:

۷۳ مورد بیماری تب مالت در شهرستان کهگیلویه شناسایی شد

۷۳ مورد بیماری تب مالت در شهرستان کهگیلویه شناسایی شد

دهدشت – خبرگزاری مهر: مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۷۳ مورد بیماری تب مالت در این شهرستان مشاهده شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید عبدالنبی موسویان پیش از ظهر دوشنبه در جلسه شورای سلامت شهرستان کهگیلویه افزود: از ۷۲ مورد بیماری تب مالت گزارش شده، ۶۲ مورد مربوط به شش ماهه اول سال جاری و هشت مورد مربوط به دو ماه اخیر است.

وی با اشاره به اینکه ابتلا به بیماری تب مالت در این شهرستان روند کاهشی داشته است، بیان کرد: در حال حاضر در خصوص این بیماری هیچ مشکلی در سطح شهرستان وجود ندارد.

موسویان همچنین در مورد ادعای مردم دهستان راک از توابع سوق مبنی بر آلودگی آب این دهستان، اظهار داشت: ۱۲ نمونه میکروبی و دو نمونه شیمیایی از آب این دهستان انجام شد که هیچگونه آلودگی در این نمونه ها گزارش نشد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کهگیلویه نیز با بیان اینکه بیماری تب مالت به صورت کامل در این شهرستان کنترل شده است، گفت: برای پیشگیری از شیوع مجدد بیماری، خونگیری دام ها به طور مرتب انجام می شود.

حسن عبدالی با اشاره به اینکه دام های بیمار شناسایی شده معدوم می شوند، در خصوص پرداخت این دام ها به دامداران، افزود: در سال های گذشته بابت معدوم نمودن هر نوع دام از طرف دولت غرامت پرداخت می شد اما در دستورالعمل های جدید تنها برای دام های سنگین مانند گاو غرامت پرداخت می شود.

وی همچنین از اجرای طرح خدمات رسانی به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته شهرستان خبر داد و تصریح کرد: در هفته جاری اکیپی جهت ارائه خدمات دامپزشکی با تعرفه پایین به روستاهای بخش دیشموک اعزام می شود.

همچنین مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه در خصوص پلمپ مرغ فروشی های زنده، گفت: پلمپ این واحدها باعث بیکاری بیش از ۳۰۰ نفر از مردم این شهرستان می شود.

 

کد خبر 2418344

برچسب‌ها